ΠΡΩΤΟΧΡΩΝΙΑΤΙΚΗ ΚΡΕΑΤΟΠΙΤΑ

by - Νοεμβρίου 22, 2021

Το φαγητό είναι μνήμες και αυτή η πίτα ξυπνάει σίγουρα τις δικές μου.
Όταν ήμουν παιδί ,τότε που οι γιορτές ήταν ακόμη αλλιώς , θυμάμαι κάθε παραμονή Πρωτοχρονιάς ,να μαζευόμαστε στο σπίτι της γιαγιάς μου και να τρώμε την πρωτοχρονιάτικη κρεατόπιτα!!
Τρώγαμε βιαστικά να δούμε ποιος θα κερδίσει το φλουρί ,ήταν το μόνο που μας ένοιαζε σαν παιδιά.
Αυτή την πίτα όμως,δεν την έτρωγα πουθενά αλλού.. και έμαθα χρόνια αργότερα ότι αυτό που συνέβαινε είχε να κάνει με τις παραδόσεις..η γιαγιά ήταν από το Λιτόχωρο ,παντρεμένη με Ηπειρώτη ,οπότε μάλλον πάντρευε τις παραδόσεις μεταξύ τους.
Έχοντας πλέον την δική μου οικογένεια,μου αρέσει να φτιάχνω και εγώ αυτή την πίτα για το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι μας,και όχι μόνο!


Υλικά:

Για το φύλλο:
*700 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
(μπορείς να χρησιμοποιήσεις έτοιμο χωριάτικο φύλλο ,ακόμα και φύλλο κρούστας)

*νερό χλιαρό (όσο πάρει μέχρι να έχουμε μια μαλακή ζύμη)

*1 κ.γ. αλάτι

*1 κ.σ. ξύδι

*4-5 κ.σ. ελαιόλαδο


Για την γέμιση:

*1 kg χοιρινό κρέας

*5 κρεμμύδια

*3 σκελίδες σκόρδο

*½ φλιτζάνι. κρασί 

*80 γρ. ελαιόλαδο

*2 αβγά

*ρίγανη, δενδρολίβανο, θυμάρι


Για το φύλλο:

Σε μια λεκάνη ρίχνουμε το αλεύρι.
Κάνουμε μια λακκούβα και προσθέτουμε το ελαιόλαδο,το ξύδι ,το αλάτι και λίγο λίγο το νερό.
Ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μια σχετικά μαλακή ζύμη.
Σκεπάζουμε με μεμβράνη και με πετσέτα και αφήνουμε σε ζεστό μέρος για τουλάχιστον μία ώρα.
Για την γέμιση:

Σε 40 γρ. ελαιόλαδο σοταρω το κρέας να πάρει χρώμα απ' όλες τις πλευρές.
Στην συνέχεια, προσθέτω τα κρεμμύδια ψιλοκομμένα και το σκόρδο.
Σβήνω με το κρασί και μόλις εξατμιστεί,συμπληρώνω χλιαρό νερό και αφήνω να σιγομαγειρευτεί για 1.5 ώρα.
Προσθέτω σε αυτό το σημείο και τα μυρωδικά μου.
Όταν το κρέας είναι έτοιμο, στραγγίζω από τον ζωμό ,κρατάω όμως 2 κουταλιές της σούπας στην άκρη.
Μαδάω σε ένα μπολ το κρέας με τα χέρια μου ή ψιλοκόβω με μαχαίρι , προσθέτω τα αβγά που έχω ήδη χτυπήσει ελαφρώς και 40 γρ. ελαιόλαδο.
Χωρίζω την ζύμη μου στα 8.
Ανοίγω τα φύλλα και βάζω τα περισσότερα κάτω.
Αφού λοιπόν στρώσω τα φυλλα μου κάτω(λαδώνοντας ενδιάμεσα), αδειάζω την γέμιση,στρώνω τα επάνω φύλλα ,λαδώνω ελαφρώς και χαράζω τα κομμάτια μου.
Ψήνω στους 180°C για 1 ώρα.



You May Also Like

0 σχόλια